VŠEOBECNÉ PODMIENKY POUŽÍVANIA
VITAJ NA VINTED! ZAČNIME SO ZÁKLADNÝMI INFORMÁCIAMI
1 O tebe a o nás
Kto sme. Ahoj! My sme Vinted, UAB. Nájdeš nás na adrese Svitrigailos str. 13, 03228 Vilnius, Litva a pod IČO: 302767152. V týchto Podmienkach pojmy Vinted, my, nás a naše znamenajú Vinted, UAB. Používame tiež pojem Pridružené spoločnosti Vinted, čím odkazujeme na všetky spoločnosti v rámci našej skupiny.
Čo robíme. Vlastníme a spravujeme webstránky, aplikácie a iné platformy (spolu naša Stránka), na ktorých poskytujeme nasledujúce Služby:
- Hosting, kde vystupujeme ako sprostredkovateľ medzi Kupujúcimi a Predávajúcimi – kúsky v Katalógu nekupujeme ani nepredávame a rovnako nie sme účastníkom žiadnej Transakcie,
- Ochrana kupujúceho, ktorá sa za poplatok uplatňuje na každú Transakciu a ktorá zabezpečuje, aby platby kupujúcich prebehli bezpečne, a tiež umožňuje získať peniaze späť, ak sa Kúsok stratí, poškodí alebo výrazne nezodpovedá popisu, a to pomocou nášho tímu zákazníckej podpory, a
- ďalšie voliteľné služby pre našich Kupujúcich a Predávajúcich, ktoré sú popísané nižšie.
Za Služby, ktoré poskytujeme, zodpovedáme v rozsahu aktuálne platných zákonov a našich záväzkov, a za podmienok uvedených v týchto Podmienkach.
O tebe a našich Používateľoch. Ako jeden z našich Používateľov spĺňaš nasledovné podmienky:
- máš minimálne 18 rokov,
- máš u nás Účet,
- naše Služby využívaš len na svoj osobný prospech a nie na obchodné účely (pokiaľ nenakupuješ ako Pro predávajúci),
- máš spôsobilosť a práva na vykonávanie Transakcií na Stránke, a
- súhlasíš s týmito Podmienkami a Pravidlami katalógu.
Tvoja voľba nakupovať a predávať. Používateľmi môžu byť:
- Predávajúci, ktorí inzerujú tovary a kúsky na predaj (jednotlivo ako Kúsok) v elektronickom katalógu na našej Stránke (Katalóg), a/alebo
- Kupujúci, ktorí si môžu v Katalógu prezerať, vyhľadávať a kupovať Kúsok alebo viacero Kúskov ako súčasť súpravy, a to kliknutím na tlačidlo nákupu, zadaním svojich platobných údajov a kliknutím na tlačidlo „Zaplatiť“ (Transakcia).
Nákup od Pro predávajúcich. V závislosti od toho, v ktorej krajine sa zaregistruješ, môžeš kúpiť kúsok od Pro predávajúceho, ktorý je označený značkou „Pro“ vedľa svojho mena a kúska, ktorý predáva (Pro predávajúci). Táto transakcia sa bude riadiť našimi všeobecnými podmienkami Vinted Pro, ktoré si budeš musieť pred každým nákupom od Pro predávajúceho prečítať a súhlasiť s nimi. Na všetky transakcie s Pro predávajúcimi sa vzťahujú európske zákony na ochranu spotrebiteľa – viac informácií o Vinted Pro nájdeš tu.
2 O týchto Podmienkach
O týchto podmienkach. Tieto všeobecné podmienky (ďalej len Podmienky) sú právnou dohodou medzi tebou a nami a upravujú tvoje používanie našej Stránky a Služieb. Súhlas s týmito Podmienkami vyjadríš, keď klikneš na tlačidlo vyjadrujúce tvoj súhlas pri registrácii osobného účtu na Vinted (Účet), prípadne keď ťa upozorníme na aktualizácie týchto Podmienok.
Čo znamenajú zvýraznené slová. Ak vidíš pojem s veľkým začiatočným písmenom napísaný tučným písmom, ide o definovaný pojem, ku ktorému sme ti poskytli definíciu jeho významu.
O Pravidlách katalógu. Pravidlá Katalógu vrátane toho, aké Kúsky môžeš inzerovať (Pravidlá katalógu), tvoria podstatnú časť týchto Podmienok. Môže sa však stať, že niektoré ustanovenie týchto Podmienok je v rozpore s ustanovením Pravidiel katalógu. V takom prípade má znenie ustanovenia v Pravidlách katalógu prednosť pred týmito Podmienkami.
Ďalšie dôležité informácie. V týchto Podmienkach uvádzame odkazy na dôležité a ďalšie užitočné informácie vrátane nášho Centra pomoci, kde nájdeš odpovede na najčastejšie kladené otázky našich Používateľov. Ak však v našom Centre pomoci (ktoré pravidelne aktualizujeme) nenájdeš to, čo hľadáš, obráť sa na nás niektorým zo spôsobov popísaných nižšie.
3 Niekoľko spôsobov, ako nás môžeš kontaktovať
Ak chceš nahlásiť problémy. Ak zistíš, že iný Používateľ urobil niečo nezákonné, porušil práva inej osoby alebo porušil tieto Podmienky, môžeš nás na to upozorniť prostredníctvom:
- postupu nahlasovania popísaného tu, alebo
- vyplnením tohto formulára, ak nahlasuješ konkrétne nezákonné Kúsky (napríklad Kúsky, ktoré porušujú práva duševného vlastníctva).
Dotknutej strane sa pokúsime pomôcť a v prípade potreby budeme spolupracovať s miestnymi orgánmi.
Ak chceš podať reklamáciu. Dúfame, že sa ti používanie našich Služieb páči. Ak však medzi tebou a nami dôjde k nezhodám, daj nám o tom vedieť vyplnením nášho formulára na riešenie problémov, aby sme sa mohli pokúsiť problém čo najrýchlejšie vyriešiť.
V prípade iných otázok. Ak sa nás chceš na niečo spýtať alebo nás na niečo upozorniť, môžeš nám poslať e-mail na tieto adresy.
ČO BY MALI VŠETCI NAŠI POUŽÍVATELIA VEDIEŤ
4 Ako sa stať naším používateľom
Ako si vytvoriť Účet. Ak si chceš vytvoriť Účet a zaručiť jeho bezpečnosť, musíš nám poskytnúť svoj e-mail a zvoliť si jedinečné používateľské meno a heslo. Na vytvorenie Účtu nie je možné použiť jednorazové alebo maskované e-maily.
Overenie a bezpečnostné úkony. Počas procesu registrácie Účtu a kedykoľvek počas používania našich Služieb ťa môžeme požiadať o nasledovné:
- pomoc s overením informácií o tvojom Účte (napríklad tvojho telefónneho čísla, e-mailu alebo spôsobu platby),
- poskytnutie ďalších relevantných informácií,
- opravu akýchkoľvek nesprávnych alebo neúplných informácií v tvojom Účte, alebo
- odpoveď na bezpečnostné otázky.
Týmto si vieme overiť, že si skutočne osobou, ktorá pristupuje k tvojmu účtu a/alebo vykonáva transakcie na Stránke. Tieto požiadavky budú primerané bezpečnostnému problému, ktorý sa snažíme vyriešiť. Ak budú tebou poskytnuté informácie neúplné alebo nesprávne, prípadne ak naše požiadavky nesplníš, môžeme tvoj Účet zablokovať, ako sa uvádza ďalej v texte.
Obmedzenia účtu. Môžeš mať len jeden Účet. Ak však tvoj pôvodný Účet zablokujeme, pretože nad ním niekto neoprávnene prevzal kontrolu, môžeš si vytvoriť nový Účet. Zároveň platí, že môžeš mať jeden Účet aj jeden účet Pro predávajúceho (ak je v tvojej krajine k dispozícii Vinted Pro) súčasne, musia však mať priradené rôzne e-maily a tieto účty musia byť jasne oddelené.
Propagačné akcie. Môžeme ťa informovať o špeciálnych ponukách, súťažiach, hrách alebo iných druhoch propagačných akcií pre niektorých alebo všetkých našich Používateľov (Propagácia), a to v závislosti od nami stanovených požiadaviek oprávnenosti. Počas Propagácie môžu byť niektoré funkcie alebo vlastnosti Stránky dočasne zmenené alebo nedostupné.
Webstránky tretích strán a ich obsah. Niektoré funkcie na našej Stránke využívajú nástroje a služby poskytované tretími stranami, ktoré sa riadia ich všeobecnými podmienkami. Poskytneme ti odkaz na všeobecné podmienky danej tretej strany, nech si ich môžeš pred používaním týchto funkcií prečítať a vyjadriť s nimi súhlas.
Ako budeme prezentovať informácie. Aby sme našim Používateľom poskytli čo najlepší zážitok, môžeme zmeniť usporiadanie Katalógu, reklamných plôch alebo iných informácií na Stránke. Tieto zmeny nebudú mať vplyv na Obsah, ktorý poskytuješ, ani na naše povinnosti podľa týchto Podmienok. Viac informácií o tom, ako získať informácie o reklamách, nájdeš tu.
5 Používanie informácií, ktoré nám poskytneš
Ako používame tvoje osobné údaje. Tvoje osobné údaje budeme spracúvať na účely plnenia našich povinností a práv podľa týchto Podmienok a poskytovania našich Služieb. Viac informácií o tom, ako tvoje osobné údaje zhromažďujeme, uchovávame, používame a chránime nájdeš v našich Zásadách ochrany osobných údajov. Vynakladáme veľké úsilie na ochranu tvojich osobných údajov, ale ani tie najsilnejšie bezpečnostné opatrenia nedokážu vždy chrániť pred kybernetickými útokmi a zaručiť, že neoprávnené tretie strany nenájdu spôsob, ako získať prístup k tvojim osobným údajom alebo ako ich ovplyvniť. Zváž preto, aké osobné údaje alebo iné informácie nám poskytneš, pretože tak konáš na svoje vlastné riziko.
Ako môžeme použiť tvoj Obsah. V rozsahu povolenom zákonom nám a Pridružené spoločnosti Vinted udeľuješ nevýhradné právo používať tvoj Obsah na celom svete, a to bez nároku na odmenu a počas doby trvania príslušných práv. To znamená, že môžeme Obsah kopírovať, zobrazovať a prispôsobovať na prevádzkové, komerčné, reklamné alebo iné interné obchodné účely a na akomkoľvek type platformy alebo média vrátane televízie, tlačených médií, internetu (v banneroch a článkoch, na iných webstránkach) a sociálnych sietí (Facebook, Twitter, Instagram atď.). Súhlas s používaním tvojho Obsahu na reklamné účely z našej strany môžeš kedykoľvek odvolať v nastaveniach svojho Účtu.
6 Čo musíš a čo nesmieš robiť
Čo musíš. Svoje Služby chceme poskytovať v bezpečnom, dôveryhodnom a chránenom prostredí všetkým Používateľom, ktorí si Stránku prezerajú, avšak konanie a správanie Používateľa môže mať na tento cieľ negatívny vplyv. Na dosiahnutie bezpečného a chráneného prostredia súhlasíš s tým, že pri používaní našej Stránky a Služieb budeš:
- dodržiavať tieto Podmienky a platné zákony,
- poskytovať nám pravdivé, presné a aktuálne informácie o sebe a keď sa tvoje údaje zmenia (napríklad tvoja adresa bydliska), okamžite svoj účet aktualizuješ,
- zachovávať dôvernosť prihlasovacích údajov a hesla k svojmu Účtu a informovať nás, keď budeš mať pocit, že niekto mohol nad tvojím Účtom neoprávnene prevziať kontrolu,
- s tretími stranami vrátane sociálnych médií zdieľať len tie informácie zo Stránky, ktoré je možné zdieľať pomocou tlačidlo „Zdieľať“ na Stránke, a
- naďalej niesť zodpovednosť za informácie, fotografie alebo iné údaje, ktoré na našu Stránku nahráš (tvoj Obsah), a mať k nim všetky práva.
Čo nesmieš. Pri vytváraní Účtu alebo používaní Stránky alebo Služieb súhlasíš, že nebudeš:
- robiť nič nezákonné, neetické, v rozpore s verejnou bezpečnosťou alebo niečo, čo porušuje naše alebo cudzie práva (napríklad súkromie, dôvernosť informácií alebo duševné vlastníctvo iných osôb),
- pri registrácii na Stránke a/alebo pri používaní Stránky a/alebo Služieb (okrem iného na účely propagácie Kúskov, pridávania Kúskov medzi obľúbené) používať akýkoľvek druh externých softvérových nástrojov (okrem iného vrátane botov, programov na extrakciu údajov, programov na prehľadávanie, pavúkov), pokiaľ takéto používanie nie je nami povolené, ponúknuté alebo inak umožnené,
- používať akýkoľvek externý softvérový nástroj, ktorý by mohol narušiť normálnu prevádzku Stránky alebo Služieb, prípadne infikovať či poškodiť počítač iného Používateľa,
- prispôsobovať, kopírovať, upravovať, distribuovať alebo speňažovať akýkoľvek obsah na Stránke bez nášho predchádzajúceho písomného súhlasu,
- dolovať údaje, extrahovať údaje, prehľadávať, rozoberať, dekompilovať alebo spätne zostrojovať akúkoľvek časť Stránky,
- zverejňovať Obsah, ktorý chváli, propaguje, podporuje alebo podnecuje terorizmus, rasizmus, revizionizmus, xenofóbiu, homofóbiu, sexizmus, nenávistné prejavy, diskrimináciu, obchodovanie s ľuďmi, organizovaný zločin, nelegálne organizácie, sebapoškodzovanie, samovraždy, mučenie, kruté zaobchádzanie so zvieratami, ospravedlňovanie vojnových zločinov, sexuálne zneužívanie detí a/alebo dospelých, kulty alebo iný nezákonný Obsah,
- vymazávať a opätovne inzerovať ten istý Kúsok viackrát alebo viacero Kúskov hromadne,
- zhromažďovať, uchovávať alebo zverejňovať informácie získané nezákonným spôsobom, ktoré sa týkajú iných Používateľov, ich Obsahu alebo ich činností na Stránke, alebo akékoľvek informácie, ktoré sa objavujú na našej Stránke, ak by mohli mať vplyv na práva iných Používateľov,
- propagovať iné webstránky alebo spoločnosti prostredníctvom reklám na našej Stránke.
Viac informácií o našich štandardoch komunity nájdeš tu.
7 Naše práva na riešenie problémov
Prijímanie nápravných opatrení. Ak zistíme, že robíš niečo, čo je v rozpore s pravidlami popísanými v týchto Podmienkach alebo zjavne nezákonné, môžeme prijať niektoré z nápravných opatrení uvedených nižšie:
- poslať ti upozornenie, že musíš dodržiavať tieto Podmienky,
- odstrániť alebo automaticky opraviť tvoje Kúsky v Katalógu,
- degradovať, skryť alebo odstrániť tvoj Obsah zo Stránky,
- skryť tebou odoslané súkromné správy, aby ich zamýšľaný príjemca nevidel,
- obmedziť tvoj Účet tým, že ti zablokujeme prístup k určitým funkciám (napríklad posielanie súkromných správ alebo obmedzenie viditeľnosti tvojich Kúskov pre iných Používateľov), alebo
- upozorniť miestne orgány na tvoju aktivitu, ak je ohrozený niečí život alebo bezpečnosť.
Ďalšie informácie o skrývaní alebo odstraňovaní inzerátov nájdeš tu.
Zablokovanie tvojho Účtu. Tvoj Účet môžeme dočasne alebo natrvalo zablokovať, ak:
- sme prijali niektoré z nápravných opatrení uvedených vyššie a ty aj naďalej opakovane porušuješ tieto Podmienky,
- sa dopustíš závažného porušenia týchto Podmienok, konkrétne:
-
- poskytneš nám nesprávne, nepravdivé alebo zavádzajúce informácie o svojom Účte alebo svoje informácie neaktualizuješ,
- nespolupracuješ s nami, keď sa snažíme overiť informácie, ktoré vo svojom Účte uvádzaš,
- zneužívaš funkcie Stránky, alebo
-
- nastane jeden zo scenárov uvedených nižšie: podozrenia identifikované Poskytovateľom Vinted peňaženky alebo Spracovateľom platieb, alebo problémy s transakciami, bezpečnostné a právne problémy, neplnoleté osoby alebo bezpečnostné hrozby.
Keď hovoríme, že tvoj Účet „zablokujeme“, znamená to:
- nebudeš môcť používať Stránku s výnimkou kontaktovania nášho tímu zákazníckej podpory (Zákaznícka podpora),
- inzeráty na tvoje Kúsky budú odstránené zo Stránky a vyradené z Katalógu,
- nevrátime ti peniaze za žiadne Služby pre predávajúcich, ktoré si si od nás zakúpil/a a ktoré možno stále využívaš,
- môžeš dokončiť všetky prebiehajúce Transakcie a Prevody na účet; ak je však tvoj Účet zablokovaný z dôvodu obáv o bezpečnosť alebo hroziaceho podvodu, ktoré vznesie Poskytovateľ Vinted peňaženky, pretože bol tvoj Účet ohrozený alebo pretože je to objektívne nevyhnutné na ochranu oprávnených záujmov a práv všetkých zúčastnených na Transakcii, môžu nastať tieto následky:
-
- tvoje prebiehajúce Transakcie môžu byť zrušené a všetky poplatky zaplatené Kupujúcimi budú vrátené Kupujúcim, a/alebo
- môže dôjsť k obmedzeniu tvojej schopnosti uskutočniť Prevod na účet,
-
- môžeme ti zabrániť vytvoriť si na Stránke nový Účet.
Viac informácií o blokovaní nájdeš tu.
Použitie automatizovaných prostriedkov a konanie na základe upozornenia od orgánov. Na odhalenie problémov a prijatie vyššie uvedených nápravných opatrení alebo zablokovanie tvojho Účtu môžeme niekedy použiť automatizovaný softvér alebo algoritmy a tiež môžeme konať aj po riadnom upozornení zo strany príslušných Orgánov.
Nápravné opatrenia alebo zablokovanie budú primerané. Len na vysvetlenie, všetky opatrenia popísané vyššie budú primerané tvojmu porušeniu a budú zohľadňovať tvoje záujmy.
Odôvodnenie. Ak prijmeme niektoré z nápravných opatrení uvedených vyššie alebo ak tvoj Účet zablokujeme, budeme ťa informovať o:
- dôvodoch, ktoré nás k tomu viedli,
- obmedzení, ktoré vo vzťahu k tvojmu Obsahu alebo Účtu uplatníme,
- skutočnostiach a právnych základoch, o ktoré sme sa pri rozhodovaní opierali,
- použití automatizovaných prostriedkov pri prijímaní daného rozhodnutia a
- tvojich možnostiach odvolať sa (podrobnejšie sú popísané nižšie v časti „Tvoje možnosti odvolať sa“).
Tieto informácie ti však neposkytneme, ak by sme tým porušili zákon alebo pokyn právneho orgánu, narušili vyšetrovanie podvodu alebo umožnili pokračovanie podvodu, alebo ak by išlo o závažné porušenie týchto Podmienok alebo všeobecných podmienok Poskytovateľa Vinted peňaženky.
Prijímanie nápravných opatrení alebo zablokovanie bez predchádzajúceho upozornenia. Ak nastane jeden z nižšie uvedených scenárov, nápravné opatrenia môžeme prijať alebo tvoj Účet zablokovať aj bez toho, aby sme ťa o tom vopred primerane informovali. Odôvodnenie ti oznámime až v čase podniknutia príslušných krokov:
- Podozrenie identifikované Poskytovateľom Vinted peňaženky alebo Spracovateľom platieb: Poskytovateľ Vinted peňaženky alebo Spracovateľ platieb nám nahlási podozrenie, že si porušil/a zákon, konal/a v rozpore s ich všeobecnými podmienkami alebo zneužil/a Stránku pri používaní ich platobných služieb a/alebo služieb peňaženky (vrátane nezákonných predajov na Stránke, legalizácie príjmov z trestnej činnosti, financovania terorizmu, podvodu, krádeže identity alebo používania falošných dokladov).
- Problémy s Transakciami: prostredníctvom Spracovateľa platieb zahájiš postup riešenia reklamácie Transakcie, pričom existujú objektívne a legitímne dôvody domnievať sa, že si v tejto súvislosti porušil/a zákon, tieto Podmienky alebo zneužil/a Stránku.
- Bezpečnostné a právne problémy: tvoj Obsah alebo používanie Služieb porušuje zákon, právne predpisy alebo pravidlá verejnej bezpečnosti alebo môže mať vážne dôsledky pre zdravie, bezpečnosť alebo oprávnené ekonomické záujmy nás, iných Používateľov, Pro predávajúcich alebo tretích strán. Môže tým byť:
-
- nahrávanie Obsahu, ktorý schvaľuje zločiny proti ľudskosti, podnecuje rasovú nenávisť alebo násilie, týka sa detskej pornografie alebo iného sexuálneho obťažovania alebo vážne ohrozuje iných Používateľov,
- spáchanie krádeže identity alebo akéhokoľvek iného typu podvodu, alebo
- zneužívanie Stránky spôsobom, ktorý ohrozuje bezpečnosť ostatných Používateľov alebo bezpečnosť Stránky (napríklad prihlasovanie sa z podozrivých IP adries, podvody alebo rozosielanie spamu iným Používateľom). Podvod vyšetríme a všetky tvoje tvrdenia podrobíme dôslednému preskúmaniu.
-
- Neplnoleté osoby: ak používaš Účet a máš menej ako 18 rokov.
- Zákon nám zakazuje: tým, že by sme ťa vopred informovali, by sme porušili zákon, právny predpis alebo pokyn orgánu činného v trestnom konaní alebo by sme tým mohli ohroziť nás alebo Pridružené spoločnosti Vinted.
- Ohrozenie bezpečnosti: existuje hrozba pre bezpečnosť alebo bezproblémové fungovanie nášho IT systému.
- Opakované alebo závažné porušenia: dopustíš sa závažného alebo opakovaného porušenia týchto Podmienok.
Tvoje možnosti odvolať sa. Naše rozhodnutie o prijatí akéhokoľvek nápravného opatrenia môžeš napadnúť:
- podaním odvolania prostredníctvom nášho systému. Ak tak chceš urobiť, klikni na odkaz v odôvodnení, ktoré sme ti poslali (ak sme tvoj Účet zablokovali alebo prijali niektoré z nápravných opatrení uvedených vyššie), alebo v inej komunikácii, ktorú sme ti poslali (ak si nás upozornil/a na nevyhovujúci Obsah alebo Účet). Tvoje odvolanie čo najskôr preskúmame za účasti kvalifikovaného personálu;
- Podaním žiadosti na jeden z autorizovaných orgánov mimosúdneho riešenia sporov (ich zoznam nájdeš tu); alebo
- podaním žaloby na vnútroštátny súd podľa platných zákonov.
8 Ako si zriadiť Vinted peňaženku
O Vinted peňaženke. Môžeš si vytvoriť Vinted peňaženku, čo je elektronická peňaženka dostupná na Stránke. Pomocou svojej Vinted peňaženky môžeš:
- prijímať a ukladať si finančné prostriedky za Kúsok, ktorý predáš,
- kúpiť Kúsok od iného Používateľa za prostriedky vo Vinted peňaženke,
- previesť si finančné prostriedky zo svojej Vinted peňaženky na osobný bankový účet (Prevod na účet), alebo
- zakúpiť si voliteľné Služby, ktoré sú k dispozícii Kupujúcim a Predávajúcim.
Kto ju potrebuje? Každý Používateľ si môže Vinted peňaženku zriadiť podľa nižšie uvedeného postupu. Ak si Predávajúci, Vinted peňaženku si musíš vytvoriť do 5 kalendárnych dní od uskutočnenia svojho prvého predaja.
Ako sa poskytujú. Vinted peňaženka je platobnou službou, ktorú môže poskytovať niektorý z našich regulovaných poskytovateľov platobných služieb tretej strany (Poskytovateľ Vinted peňaženky), medzi ktorých patrí:
- MANGOPAY SA, licencovaná inštitúcia elektronických peňazí v Luxembursku, ktorá je regulovaná luxemburským orgánom Commission de Surveillance du Secteur Financier,
- MANGOPAY U.K. Limited, licencovaná inštitúcia elektronických peňazí v Spojenom kráľovstve. O akejkoľvek zmene týkajúcej sa spoločnosti skupiny MANGOPAY, ktorá pôsobí ako poskytovateľ platobných služieb spoločnosti VINTED v Spojenom kráľovstve, ťa budeme okamžite informovať, alebo
- ADYEN N.V., licencovaná banka v Holandsku regulovaná Holandskou centrálnou bankou (De Nederlandsche Bank),
- Vinted Pay UAB, licencovaná inštitúcia elektronických peňazí v Litve, ktorá je regulovaná Litovskou centrálnou bankou.
Na tomto mieste sú uvedené informácie o tom, ktorí poskytovatelia poskytujú platobné služby v jednotlivých krajinách, kde Vinted pôsobí.
Ako si zriadiť Vinted peňaženku. Ak chceš požiadať o zriadenie Vinted peňaženky, jednoducho prejdi do svojho účtu a:
- prejdi do časti „Profil“, vyber možnosť „Peňaženka“ a klikni na tlačidlo „Aktivovať peňaženku“;
- ak si peňaženku nezriadiš skôr, vyzveme ťa, nech tak urobíš, a to do 5 kalendárnych dní od uskutočnenia tvojho prvého predaja; inak nebudeš môcť predaný kúsok odoslať a Transakcia sa zruší;
- poskytni nám svoje celé meno a adresu. V závislosti od Poskytovateľa Vinted peňaženky ťa môžeme požiadať aj o poskytnutie nasledovných údajov: dátumu narodenia alebo rodného čísla (osobného identifikačného kódu), adresy, štátnej príslušnosti a/alebo telefónneho čísla (viac informácií nájdeš tu); a
- vyjadri svoj súhlas so všeobecnými podmienkami Poskytovateľa Vinted peňaženky a vezmi na vedomie jeho zásady ochrany osobných údajov (odkaz na tieto zásady ti poskytneme ako súčasť formulára na zriadenie peňaženky).
Kontroly KYC. Poskytovatelia Vinted peňaženky vyžadujú absolvovanie postupu „Poznaj svojho klienta“ (Know Your Customer, Kontroly KYC). KYC je postup založený na právnych predpisoch proti legalizácii príjmov z trestnej činnosti a financovaniu terorizmu, ktoré vyžadujú, aby Poskytovatelia Vinted peňaženky overili tvoju totožnosť a vhodnosť na používanie Vinted peňaženky (viac informácií nájdeš tu). Prvotná kontrola sa vykonáva počas zriadenia Vinted peňaženky, ako je popísané vyššie v časti „Ako si zriadiť Vinted peňaženku“. Poskytovatelia Vinted peňaženky môžu od teba požadovať vykonanie ďalších Kontrol KYC, pričom v závislosti od ich interných postupov a platných zákonov môže byť potrebné predložiť kópiu cestovného pasu, občianskeho preukazu, vodičského preukazu, výpisu z bankového účtu a/alebo dokladu o pobyte, a to v nasledovných prípadoch:
- dosiahneš prahovú hodnotu celkovej hodnoty uskutočnených Transakcií alebo celkovú sumu Prevodov na účet uskutočnených pomocou Vinted peňaženky – tieto prahové hodnoty závisia od toho, ktorý Poskytovateľ Vinted peňaženky ti poskytuje služby (viac informácií nájdeš tu);
- kedykoľvek po zriadení Vinted peňaženky, ak má Poskytovateľ Vinted peňaženky podozrenie, že tvoja Vinted peňaženka je zapojená do podvodnej, podozrivej alebo nezákonnej činnosti.
Ak Kontrolou KYC neprejdeš. Ak v Kontrole KYC neuspeješ alebo ak ju nevykonáš počas prvej žiadosti o zriadenie svojej Vinted peňaženky, nebudeš si môcť Vinted peňaženku zriadiť. Ak sa tak stane kedykoľvek počas používania Vinted peňaženky, tvoja Vinted peňaženka bude pozastavená a môže sa stať, že nebudeš môcť pri nákupoch použiť prostriedky vo Vinted peňaženke alebo uskutočniť Prevod na účet (viac informácií o Prevodoch na účet nájdeš nižšie). Poskytovateľ Vinted peňaženky môže tieto obmedzenia na tvoju Peňaženku uplatniť aj v prípadoch, keď má podozrenie na tvoje zapojenie do podvodnej, podozrivej alebo nezákonnej činnosti.
Ako vykonať Prevod na účet. Poskytovateľa Vinted peňaženky môžeš o uskutočnenie Prevodu na účet požiadať tak, že vo svojom účte prejdeš do časti „Nastavenia“ a pridáš si číslo svojho bankového účtu, celé meno a fakturačnú adresu. Ak sa nachádzaš:
- v eurozóne, Prevod na účet môžeš uskutočniť len v eurách na osobný bankový účet nachádzajúci sa v Európskej únii alebo Európskom hospodárskom priestore. Vykonanie Prevodu na účet mimo týchto oblastí alebo v iných menách nie je povolené; alebo
- mimo eurozóny, Prevod na účet môžeš uskutočniť len v miestnej mene a v rámci svojej domovskej krajiny. Vykonanie Prevodu na účet v inej mene alebo mimo tvojej domovskej krajiny nie je povolené.
9 Ako vykonávať platby
Ako platiť na našej Stránke. Snažíme sa platenie za Kúsky alebo nákup našich Služieb čo najviac zjednodušiť. Platbu môžeš uskutočniť pomocou:
- svojej Vinted peňaženky – ak máš vo Vinted peňaženke finančné prostriedky, automaticky sa použije ako primárny spôsob platby, a ak nemáš dostatok finančných prostriedkov na dokončenie nákupu, zvyšok môžeš uhradiť iným spôsobom,
- svojej kreditnej alebo debetnej karty, alebo
- iného spôsobu platby, ktorý môžeme na našej Stránke zaviesť.
Spracovanie tvojej platby. Autorizovaných poskytovateľov platobných služieb tretích strán (Spracovatelia platieb) využívame:
- na spracovanie online platieb za nákup Kúskov alebo voliteľných Služieb na našej Stránke,
- na spracovanie Prevodov na účet z tvojej Vinted peňaženky, alebo
- v určitých prípadoch aj na poskytovanie služby Vinted peňaženka (vtedy pôsobia ako Poskytovatelia Vinted peňaženky).
Zmluvy s poskytovateľmi tretích strán uzatvárame aj na účely ukladania informácií o tvojich spôsoboch platby. Poskytneme ti pomoc, aby si mohol/la používať svoju Vinted peňaženku a využívať našich Spracovateľov platieb, ale sami tvoje platby nespracúvame.
Bezpečná úschova peňazí. Keď si kúpiš Kúsok, všetky peniaze, ktoré zaplatíš, poputujú na samostatný Viazaný účet, kde zostanú v bezpečí pod kontrolou Poskytovateľa Vinted peňaženky, a to až do ukončenia transakcie. Následne sa cena Kúska a všetky náklady na doručenie, ktoré si zaplatil/a, s výnimkou poplatkov za predplatené doručenie, uvoľnia do Vinted peňaženky Predávajúceho.
Bezpečnosť a zabezpečenie. Uisti sa, že tvoje platobné údaje sú presné, aby boli platby uskutočnené na našej Stránke bezpečné a spoľahlivé. V opačnom prípade môže byť tvoja platba zrušená alebo ťa môžeme vyzvať, nech preukážeš, že spôsob platby je tvoj alebo že si platbu autorizoval/a, ak si automatizované softvérové systémy budú myslieť, že bola odcudzená.
Konverzia mien. Máme tiež službu Konverzia mien. Poskytujú ju naši Spracovatelia platieb alebo Poskytovatelia Vinted peňaženky a umožňuje Kupujúcemu zaplatiť za Kúsok, ktorý sa predáva v inej mene, vo svojej miestnej mene. Táto služba je v ponuke v konkrétnych krajinách, ktoré sú uvedené tu. Ak je v krajine, v ktorej si zaregistrovaný/á, k dispozícii služba Konverzia mien, Spracovateľ platieb alebo Poskytovateľ Vinted peňaženky si v závislosti od použitých mien uplatní poplatok vo výške 1,2 % alebo 3 % z ceny Kúska.
10 Posielanie správ a písanie hodnotení
Súkromné správy. Ak si chceš s inými Používateľmi vymeniť informácie o Kúsku, môžeš im poslať súkromnú správu. Z iného dôvodu nesmieš iným Používateľom súkromné správy posielať, najmä ak ide o:
- reklamu,
- škodlivý softvér,
- nevyžiadané alebo hromadné správy, ktoré sa posielajú 5 alebo viacerým Používateľom, a
- správy, ktoré sú alebo by mohli byť považované za nezákonné, nemravné, škodlivé, neetické, ohrozujúce verejnú bezpečnosť, nevhodné alebo akýmkoľvek spôsobom nezlučiteľné s najlepšími záujmami spoločnosti Vinted a našich Používateľov.
Zanechanie hodnotenia. Po dokončení Transakcie sa môžeš rozhodnúť napísať a na našej Stránke uverejniť hodnotenie týkajúce sa Transakcie a iného Používateľa. Všetky hodnotenia, ktoré uverejníš, musia byť spravodlivé a úprimné. Upozorňujeme tiež, že za zanechanie hodnotenia ti neposkytneme žiadnu odmenu a hodnotenia pred ich zverejnením na našej Stránke nekontrolujeme ani neoverujeme.
11 Ukončenie nášho vzťahu
Náš vzťah môžeš ukončiť. Svoj vzťah so spoločnosťou Vinted môžeš kedykoľvek a bezplatne ukončiť a naše služby prestať používať tým, že vymažeš svoj Účet alebo nám pošleš e-mail na tieto adresy.
Prípadne my. Aj my môžeme tieto Podmienky kedykoľvek a z akéhokoľvek dôvodu ukončiť, a to písomným oznámením, ktoré ti zašleme 30 dní vopred.
Čo sa stane potom. Tieto Podmienky budú platiť až do ukončenia všetkých prebiehajúcich Transakcií a Prevodov na účet.
MÁŠ CHUŤ PRIVYROBIŤ SI?
12 Predaj Kúska na Vinted
Čo môžeš predávať. Musíš mať právo previesť vlastníctvo Kúska na Kupujúceho. Kúsok, ktorý chceš predať, musí tiež:
- spĺňať Pravidlá katalógu,
- spĺňať obmedzenia a požiadavky Spracovateľa platieb týkajúce sa zakázaných predmetov, ak také existujú. Či v tvojej krajine takéto požiadavky platia sa dozvieš na tomto mieste, a
- nesmie ísť o niečo, čo si pôvodne zakúpil/a vo veľkom alebo v rámci dropshippmentu (t. j. daný Kúsok fyzicky nevlastníš) s nízkou hodnotou pre ďalší predaj.
Inzerovanie Kúska na predaj. Ak chceš na Stránke inzerovať Kúsok na predaj, je potrebné urobiť a nahrať fotografiu Kúska a napísať jeho popis (ani jedno ani druhé nemožno prevziať z internetu), ktoré budú presne odrážať jeho kvalitu a vzhľad (vrátane prípadných vád alebo úprav). Informácie, o ktorých poskytnutie ťa môžeme požiadať, si môžeš pozrieť tu. Keď je inzerát na tvoj Kúsok uvedený v Katalógu a zverejnený na Stránke, znamená to, že si oficiálne predložil/a ponuku na predaj, ktorú môže Kupujúci prijať.
Rozhodnutie Kupujúceho. Ak ti Kupujúci ako protinávrh ponúkne novú cenu za Kúsok, prijatím tohto protinávrhu sa Kúsok nepovažuje za predaný. Aj keď protinávrh prijmeš, Kupujúci sa stále môže rozhodnúť tvoj Kúsok nekúpiť. Tvoj Kúsok je predaný, až keď si ho Kupujúci kúpi kliknutím na tlačidlo nákupu a jeho platba bude prijatá.
Stiahnutie inzerátu. Inzerát môžeš stiahnuť kedykoľvek pred tým, ako si Kupujúci Kúsok kúpi.
Ako zoraďujeme a odporúčame informácie. Na pochopenie, zoradenie a odporúčanie relevantných informácií Používateľom, ktorí si prezerajú našu Stránku, používame automatizované nástroje. Ďalšie informácie o tom, ako používame automatizáciu na odporúčanie určitých informácií na nástenke („Vinted feed“), nájdeš v našom Centre pomoci.
CHCEŠ ZAČAŤ NAKUPOVAŤ?
13 Kúpa Kúska
Ako si kúpiť Kúsok. Ak si chceš kúpiť Kúsok z Katalógu, musíš:
- kliknúť na tlačidlo nákupu,
- zvoliť si spôsob platby a možnosť doručenia, a
- kliknúť na tlačidlo platby na stránke so zhrnutím objednávky.
Koľko zaplatíš. Za každú Transakciu zaplatíš nasledujúce poplatky, ktoré sa uložia na Viazanom účte:
- cenu Kúska,
- poplatok za doručenie,
- poplatok za službu Ochrana kupujúceho (kliknutím sem uvidíš, ako ho vypočítame), prípadne
- poplatky za voliteľné služby.
Čo bude nasledovať? Dopravca nám bude zasielať aktuálne informácie a my ťa budeme informovať o tom, kedy by ti mal byť Kúsok doručený (prípadne o tom, že sa Kúsok zrejme stratil). Viac informácií o tomto procese nájdeš v nasledujúcej kapitole.
Ak si Kúsok kúpiš mimo našej Stránky. Ak si Kúsok kúpiš offline alebo mimo našej Stránky, za túto transakciu nenesieme zodpovednosť. Takýto nákup uskutočňuješ na vlastné riziko a nevzťahuje sa naň žiadna ochrana, ktorú ponúkame pri Transakciách uskutočnených na našej Stránke.
14 Služba Ochrana kupujúceho
Účel služby Ochrana kupujúceho. Služba Ochrana kupujúceho ti poskytuje záruku vrátenia peňazí v prípade, že sa Kúsok stratí alebo poškodí, prípadne keď výrazne nezodpovedá popisu. Zákaznícka podpora ti počas tohto procesu pomôže, pričom sa bude riadiť našimi zásadami vrátenia peňazí. Tvoja platba bude až do označenia Transakcie ako dokončená uschovaná na Viazanom účte. Chceli by sme ťa upozorniť, že služba Ochrana kupujúceho nie je poistením ani službou právnej ochrany a slúži ako doplnok všetkých ostatných zákonných práv alebo záruk, ktoré máš k dispozícii. Služba Ochrana kupujúceho sa povinne uplatňuje za poplatok na každý nákup uskutočnený pomocou tlačidla nákupu.
Zásady vrátenia peňazí. O vrátenie peňazí za Kúsok môžeš požiadať, ak:
- sa potvrdí, že sa počas prepravy stratil alebo poškodil,
- výrazne nezodpovedá popisu, čo znamená, že medzi Kúskom, ktorý ti bol doručený, a jeho popisom alebo fotografiou v Katalógu existujú výrazné rozdiely, napríklad iná veľkosť, farba alebo vážne poškodenie (napríklad škvrny, zápach či diery), alebo že Kúsok v súprave chýbal (výrazne nezodpovedá popisu), alebo
- ide o falzifikát výrazne nezodpovedajúci popisu.
Ak sa vyskytnú akékoľvek problémy s Kúskom. Problém nám musíš nahlásiť v súlade s našimi pravidlami služby Ochrana kupujúceho, teda kliknutím na tlačidlo „Mám problém“ v príslušnej súkromnej správe, a to do 2 kalendárnych dní odkedy ti oznámime, že Kúsok bol doručený alebo sa podľa všetkého stratil (Lehota na podanie žiadosti o vrátenie peňazí). Transakcia sa tým pozastaví a všetky peniaze za ňu zostanú aj naďalej uschované na Viazanom účte, a to až kým sa problém nevyrieši. Ak nám problém v rámci Lehoty na podanie žiadosti o vrátenie peňazí neoznámiš, Transakcia sa automaticky označí ako dokončená.
Nakladanie s kúskom výrazne nezodpovedajúcim popisu (okrem falzifikátov výrazne nezodpovedajúcich popisu). Odporúčame ti najprv porozprávať sa s Predávajúcim a vysvetliť mu, o aký problém sa jedná, aby ste sa s Predávajúcim mohli dohodnúť na riešení, s ktorým budete obaja spokojní. Ak sa vám však na riešení dohodnúť nepodarí, môžeš problém posunúť na nás. Ak nám v Lehote na podanie žiadosti o vrátenie peňazí zašleš reklamáciu Kúska výrazne nezodpovedajúceho popisu, budeme o tom informovať Predávajúceho. Predávajúci môže:
- nepožadovať vrátenie Kúska a vrátiť ti peniaze, alebo
- požiadať ťa o vrátenie Kúska do 5 pracovných dní, aby ti následne mohol vrátiť peniaze. Ak sa s Predávajúcim nedohodneš inak, náklady na spätné doručenie znášaš ty a my Predávajúceho upozorníme, keď by mal Kúsok dostať alebo ak sa zdá, že sa stratil. Od okamihu oznámenia Predávajúcemu bude mať 2 dni na to, aby potvrdil, že Kúsok obdržal a že je všetko v poriadku (v takom prípade dostaneš peniaze späť), alebo aby nahlásil problém (v takom prípade zostanú tvoje peniaze uschované na Viazanom účte, a to až kým sa problém nevyrieši). Ak si Kupujúci Kúsky kúpil ako súčasť súpravy:
-
- Kupujúci bude musieť vrátiť všetky Kúsky v súprave (platí do apríla 2024), alebo
- Kupujúci môže vrátiť iba Kúsok/ky zo súpravy výrazne nezodpovedajúci/e popisu (platí od apríla 2024).
-
Ak Predávajúci neurobí nič z vyššie uvedeného do 14 dní od nahlásenia problému alebo ak nám kedykoľvek počas tohto procesu ty alebo Predávajúci nahlásite problém, konečné rozhodnutie o tom, či Kúsok výrazne nezodpovedá popisu, prijme Zákaznícka podpora.
Nakladanie s falzifikátom výrazne nezodpovedajúcim popisu. Ak nám v Lehote na podanie žiadosti o vrátenie peňazí nahlásiš, že Kúsok je falzifikát výrazne nezodpovedajúci popisu, problém preskúmame a teba aj Predávajúceho požiadame o doplnenie informácií, aby sme mohli prijať objektívne rozhodnutie.
- Ak o originalite Kúska neexistujú pochybnosti, Transakciu dokončíme a peniaze z Viazaného účtu uvoľníme Predávajúcemu.
- Ak nemáme dostatok informácií na to, aby sme mohli určiť, či je Kúsok falzifikátom výrazne nezodpovedajúcim popisu alebo nie, prípad budeme považovať za nejednoznačný a Transakciu zrušíme, vrátime ti peniaze podľa tabuľky uvedenej nižšie a požiadame ťa o vrátenie Kúska Predávajúcemu a uhradenie nákladov na spätné doručenie (ak sa s Predávajúcim nedohodneš inak).
- Ak existuje presvedčivý dôkaz, že Kúsok je falzifikátom výrazne nezodpovedajúcim popisu, oznámime to Predávajúcemu. Následne bude mať 24 hodín na to, aby nám poskytol dôkazy, že Kúsok je pravý. Ak nám ich nebude vedieť poskytnúť alebo neposkytne, Transakciu zrušíme a ty nebudeš musieť Kúsok vrátiť Predávajúcemu, aby si dostal/a svoje peniaze späť , ako je uvedené v tabuľke nižšie.
Ak je problém presunutý na nás: Tvoj prípad preskúmame a teba aj Predávajúceho môžeme požiadať o poskytnutie informácií a dôkazov potrebných na prijatie objektívneho rozhodnutia o tom, či tvoj prípad spĺňa podmienky na vrátenie peňazí v súlade s našimi zásadami vrátenia peňazí. Ty aj Predávajúci sa zaväzujete, že budete konečné rozhodnutie rešpektovať.
Dôvody nevrátenia peňazí. Peniaze ti nebude možné vrátiť, ak:
- nahlásiš problém, že Kúsok výrazne nezodpovedá popisu, no bude prijaté rozhodnutie, že sa o Kúsok výrazne nezodpovedajúci popisu nejedná,
- nám potvrdíš, že s Kúskom bolo pri doručení všetko v poriadku,
- nám problém nenahlásiš v Lehote na podanie žiadosti o vrátenie peňazí,
- Zákazníckej podpore v lehotách, ktoré ti boli oznámené, neposkytneš dôkaz, že Kúsok bol poškodený alebo výrazne nezodpovedal popisu,
- Kúsok pred jeho vrátením použiješ, vyperieš alebo nejakým spôsobom upravíš, alebo
- si vyšetrovaný/á pre podozrenie zo zneužitia alebo neoprávneného použitia služby Ochrana kupujúceho z dôvodu uplatnenia nároku na vrátenie peňazí.
Na aký typ vrátenia peňazí máš nárok. V nasledovnej tabuľke sú uvedené poplatky, ktoré ti môžu byť vrátené:
Čo vraciaš |
Druh poplatku |
Vrátenie peňazí |
Jeden Kúsok (nie je súčasťou súpravy) |
Poplatok za službu Ochrana kupujúceho |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
Cena Kúska |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Poplatok za službu Overenie kúska |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Poplatok za Predplatené doručenie |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Náklady na spätné doručenie |
|
|
Jednotlivé Kúsky výrazne nezodpovedajúce popisu, ktoré boli súčasťou súpravy (keď nevraciaš celú súpravu)* *K dispozícii od apríla 2024 |
Poplatok za službu Ochrana kupujúceho |
Poplatok za službu Ochrana kupujúceho bude prepočítaný na základe Kúska (Kúskov) zo súpravy, ktoré si ponecháš, a bude ti vrátený rozdiel medzi pôvodne zaplateným poplatkom za službu Ochrana kupujúceho a prepočítaným poplatkom. Ďalšie súvisiace informácie nájdeš tu. |
Cena Kúska |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Poplatok za službu Overenie kúska |
Neuplatňuje sa, pretože služba Overenie kúska nie je pre súpravy k dispozícii. |
|
Poplatok za Predplatené doručenie |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Náklady na spätné doručenie |
|
|
Celá súprava Kúskov* *V prípade falzifikátov výrazne nezodpovedajúcich popisu nie je potrebné vrátiť falzifikát Kúska. Ak chceš získať kompenzáciu, vráť len tie kúsky zo súpravy, ktoré sú považované za pravé |
Poplatok za službu Ochrana kupujúceho |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
Cena Kúska |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Poplatok za službu Overenie kúska |
Neuplatňuje sa, pretože služba Overenie kúska nie je pre súpravy k dispozícii. |
|
Poplatok za Predplatené doručenie |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Náklady na spätné doručenie |
|
ČO EŠTE PONÚKAME?
15 Voliteľné služby pre Predávajúcich
Služby pre Predávajúcich. Predávajúci si môžu za dodatočný poplatok zakúpiť ďalšie voliteľné služby popísané v Centre pomoci (Služby pre Predávajúcich). Informácie o tom, ako si zakúpiť Služby pre Predávajúcich nájdeš vyššie v časti s názvom „Ako vykonávať platby“. V prípade každej Služby pre Predávajúcich sa jedná o jednorazovú automatizovanú službu, ktorá nie je prenosná na iný Kúsok ani iného Používateľa. Informáciu o tom, koľko daná Služba pre Predávajúcich stojí a ako dlho ju môžeš používať, ti poskytneme pred tým, než si ju kúpiš. Tiež ti na tvoju e-mailovú adresu pošleme potvrdenie o nákupe.
16 Služba Overenie kúska
Čo je služba Overenie kúska? V niektorých krajinách, kde je táto služba k dispozícii, ponúkame Kupujúcim službu Overenie kúska, pri ktorej vynaložíme všetko komerčne primerané úsilie na potvrdenie originality Kúska, a to na základe objektívnych kritérií vrátane našich znalostí značky a informácií, ktoré máme k dispozícii. Táto služba je pre Kupujúcich voliteľná a dopĺňa našu službu Ochrana kupujúceho. Ďalšie informácie o nej a o tom, či je v tvojej krajine dostupná, nájdeš tu.
Ako služba funguje. Službu Overenie kúska je možné zakúpiť si len pre jeden oprávnený Kúsok popísaný tu, pričom tento popis môžeme v budúcnosti aktualizovať. Oprávnené Kúsky budú zároveň v Katalógu automaticky označené štítkom. Ak však Predávajúci inzerát po zverejnení upraví, nemusí už byť na službu Overenie kúska oprávnený.
Čo musia vedieť Kupujúci.
- Nákup a proces: O tom, koľko služba Overenie kúska stojí, ťa budeme informovať ešte pred tým, ako za Kúsok zaplatíš (spôsoby platby nájdeš v časti „Ako vykonávať platby“). Ak si službu Overenie kúska zakúpiš, Predávajúci pošle Kúsok do nášho skladu, aby sme ho overili pred tým, ako ti bude odoslaný. Ak Kúsok v overení vyhovie, pošleme ti ho. Ak Kúsok v overení nevyhovie, Kúsok pošleme späť Predávajúcemu a transakcia sa zruší. Peniaze ti budú vrátené v súlade s informáciami o vrátení peňazí uvedenými v tabuľkej vyššie.
- Vrátenie Kúska výrazne nezodpovedajúceho popisu (okrem falzifikátov): Ak chceš Kúsok vrátiť, pretože sa domnievaš, že výrazne nezodpovedá popisu, Kúsok nám musíš poslať späť, aby sme ho podrobili ďalšiemu overeniu.
- Vrátenie falzifikátu výrazne nezodpovedajúceho popisu: Ak chceš Kúsok vrátiť, pretože sa domnievaš, že ide o falzifikát výrazne nezodpovedajúci popisu, a oznámiš nám to v Lehote na podanie žiadosti o vrátenie peňazí, potom:
-
-
- ak nie je dôvod pochybovať o originalite Kúska, Transakcia sa dokončí a cena Kúska bude uvoľnená Predávajúcemu, alebo
- vo všetkých ostatných prípadoch ťa požiadame o zaslanie Kúska späť do nášho skladu na ďalšie overenie Kúska. Ak Kúsok v overení vyhovie, pošleme ti ho späť a Transakcia sa dokončí. Ak však Kúsok v overení nevyhovie, Transakcia sa zruší, Kúsok vrátime Predávajúcemu a vrátime ti peniaze v súlade s informáciami o vrátení peňazí uvedenými vyššie.
-
Čo musia vedieť Predávajúci.
- Zákaz neumožnenia overenia: Keďže Overenie kúska je služba, ktorú poskytujeme Kupujúcemu, v prípade oprávnených Kúskov nemôžeš Kupujúcemu neumožniť zakúpiť si službu Overenie kúska pre tvoj Kúsok.
- Ak existujú pochybnosti o originalite: Ak existuje dôvod pochybovať o originalite Kúska, môžeme ťa požiadať o poskytnutie dôkazov na preukázanie originality Kúska. Následne rozhodneme o tom, či dokážeme originalitu Kúska overiť.
- Nedodržanie Pravidiel katalógu: Ak počas procesu Overovania kúska zistíme, že Kúsok nie je v súlade s Pravidlami katalógu, môžeme Kúsok vyradiť.
- Dôsledky vyradenia: Ak Kúsok v Overení kúska nevyhovie (buď preto, že existuje dôvod pochybovať o jeho originalite, alebo preto, že nie je v súlade s Pravidlami katalógu), Transakcia sa zruší a Kúsok už viac nebude možné na našej Stránke inzerovať. Viac informácií o týchto obmedzeniach nájdeš tu.
- Stratené alebo poškodené Kúsky: Ak sa Kúsok počas skúmania v našom sklade stratí alebo poškodí, Kupujúcemu vrátime peniaze a Predávajúcemu poskytneme kompenzáciu vo výške plnej ceny Kúska uvedenej v inzeráte. Podrobnejšie informácie o tom nájdeš tu.
Naše povinnosti pri Overení kúska.
- Overenie originality Kúska: Túto úlohu vykonáme s náležitou odbornou starostlivosťou a dôkladnosťou pomocou vizuálnej kontroly vykonanej príslušne vyškolenými osobami. Na základe objektívnych kritérií vrátane ich znalostí značky a informácií, ktoré majú k dispozícii, tieto osoby preskúmajú, či je Kúsok originálny. Značky pri tejto službe originalitu nepotvrdzujú a ani nie sú do tejto služby Vinted žiadnym spôsobom zapojené.
- Naša zodpovednosť: V súlade so zákonom preberáme zodpovednosť za akúkoľvek škodu spôsobenú naším úmyselným konaním alebo vážnymi pochybeniami. To zahŕňa situácie, keď dôjde k ujme na živote, tele alebo zdraví a keď na to existuje zákonná povinnosť. Ak nedodržíme dôležité zmluvné podmienky, naša zodpovednosť sa obmedzí na predvídateľnú škodu, ktorá je pre danú zmluvu typická. Vinted, Pridružené spoločnosti Vinted spolu s našimi zástupcami a agentmi nebudú niesť zodpovednosť nad rámec týchto obmedzení.
- Zasielanie Kúskov do zahraničia: Na účely jeho overenia môže byť niekedy potrebné Kúsok zaslať do inej krajiny. V danej situácii sa môžu uplatňovať pravidlá a postupy dovozu/vývozu.
- Konfiškácia alebo zničenie: Ak nám Kúsok odoberú právne orgány alebo držiteľ práv duševného vlastníctva ku Kúsku, nebudeme ti ju môcť vrátiť (bez ohľadu na to, či si Kupujúci alebo Predávajúci Kúska) a budeme postupovať v súlade so zákonom. V takomto prípade nie sme zodpovední za náhradu škody za stratu Kúska, pokiaľ k tomu nemáme zákonnú povinnosť.
- Neočakávané udalosti: Ak sa stane niečo, čo je mimo našej kontroly (napríklad prírodná katastrofa, prípad bojovej akcie (bez ohľadu na to, či bola vyhlásená vojna), nepokoje, výbuchy, požiar, záplavy, zemetrasenia alebo epidémie), nebudeme zodpovední za oneskorenie alebo problémy. Pokúsime sa ťa informovať o aktuálnom stave a problém odstránime hneď, ako to bude možné.
- Nedoručiteľné kúsky: Ak úmyselne alebo z nedbanlivosti uvedieš nesprávnu adresu doručenia (aj v prípade vrátenia Kúska) alebo zásielku neprevezmeš, môžeme sa pokúsiť o druhé doručenie na tú istú adresu. Ak bude tento druhý pokus neúspešný, budeme ťa o tom informovať a budeš mať 6 týždňov na poskytnutie správnej adresy alebo na sprostredkovanie doručenia. Ak svoje preferencie v tejto lehote nepotvrdíš, vzdávaš sa práva na prijatie Kúska v súlade s týmito Podmienkami a my môžeme kúsok zlikvidovať, predať alebo opätovne použiť. O týchto právnych dôsledkoch ťa budeme informovať vo vyššie uvedenom oznámení. Ďalej nesieš zodpovednosť za všetky dodatočné náklady vyplývajúce zo všetkých neúspešných pokusov o doručenie. V prípade, že Kúsok nebude možné Predávajúcemu doručiť, Kupujúci nás splnomocňuje, aby sme vo vzťahu k Predávajúcemu podnikli vyššie uvedené kroky a uplatnili vyššie uvedené práva v mene Kupujúceho.
17 Doručenie
Čo je Predplatené doručenie. Počas Transakcie si môžeš na Stránke zakúpiť predplatený adresný štítok, ktorý poskytuje spoločnosť Vinted Go UAB (Vinted Go) v spolupráci s dopravcami na prepravu a doručenie Kúska, ktorý si zakúpiš (Predplatené doručenie). Štítok, ktorý ti bude na Stránke poskytnutý, musíš použiť na odoslanie a/alebo vrátenie Kúska, a to do 5 pracovných dní od jeho zakúpenia, inak sa Transakcia automaticky zruší alebo dokončí (v prípade vrátenia Kúska).
Koľko to stojí. Výška poplatku za Predplatené doručenie sa líši v závislosti od veľkosti zásielky, trasy prepravy, dopravcu a prípadných zliav. Výšku poplatku sa dozvieš ešte pred odoslaním objednávky.
Sledovanie zásielky a dopravcovia. Stav doručenia Kúska môžeš sledovať na Stránke, ktorá vychádza z informácií poskytnutých dopravcom. Pokiaľ to zákony umožňujú, my a spoločnosť Vinted Go odmietame akúkoľvek zodpovednosť, ak dopravca poskytne nepresné, neúplné alebo neaktuálne informácie o sledovaní. Čas doručenia Kúska závisí od použitého dopravcu. Viac informácií o tom, ktorí dopravcovia sú v súčasnosti k dispozícii pre Predplatené doručenie, nájdeš tu. Dopravcov však môžeme kedykoľvek pridať, pozastaviť alebo odstrániť. Doručenie Kúska vykonajú dopravcovia. Nie sme dopravcom a/alebo poskytovateľom poštových služieb a počas doručovania Kúska zakúpeného na Stránke s ním fyzicky nemanipulujeme, netriedime ho, nedoručujeme ho ani s ním inak nenakladáme.
Za čo zodpovedáš. Ak Kúsok posielaš prostredníctvom Predplateného doručenia, musíš dodržiavať Pravidlá balenia zásielok Vinted Go a Zoznam zakázaných predmetov, ktoré nájdeš tu. Ak sa preukáže, že si tieto požiadavky, Podmienky alebo Pravidlá katalógu nedodržal/a, nemusíš mať nárok na vrátenie peňazí alebo kompenzáciu škody v prípade straty alebo poškodenia zásielky počas prepravy.
Ak sa zásielka stratí alebo poškodí. Ak dôjde k sporu vo veci straty alebo poškodenia Kúska počas prepravy, informácie poskytnuté spoločnosťou Vinted Go alebo dopravcom sa budú považovať za presné, pokiaľ nám pred dokončením Transakcie neposkytneš dôkazy o opaku. Ak bol Kúsok správne zabalený, ale zásielka sa počas prepravy stratila alebo poškodila:
- Kupujúcemu budú vrátené peniaze v súlade s našimi zásadami vrátenia peňazí (platí služba Ochrana kupujúceho), a
- Predávajúci získa kompenzáciu za stratu alebo poškodenie na Vinted, pričom jej výška môže závisieť od toho, ktorý dopravca bol použitý (viac informácií nájdeš v Centre pomoci).
Ak sa na odoslanie Kúska zakúpeného na Stránke použije iný spôsob ako Predplatené doručenie, za stratené alebo poškodené zásielky a uplatnenie nároku na kompenzáciu priamo u dopravcu zodpovedá Predávajúci.
SME NA KONCI – POSLEDNÉ DÔLEŽITÉ PODMIENKY
18 Čo uvidíš na našej Stránke
Vlastníkom našej Stránky sme my. My, Pridružené spoločnosti Vinted a/alebo naši poskytovatelia licencií vlastníme všetky práva duševného vlastníctva ku Stránke vrátane jej systému, rozloženia, softvéru, ochranných známok a názvov domén.
Záruka zhody. Ak žiješ v Európskej únii, využívaš zákonnú záruku zhody vzťahujúcu sa na naše digitálne služby. To znamená, že máme voči tebe zodpovednosť, ak digitálna služba nie je v súlade v čase, keď ti bola poskytnutá, a ak to zistíš do 2 rokov, alebo ak sa to prejaví v priebehu času počas nepretržitého poskytovania digitálnej služby. Na uplatnenie reklamácie, prosím, postupuj podľa postupu popísaného nižšie v časti „Spôsob riešenia sporov“.
Dostupnosť stránky. Nie sme zodpovední za výpadky v dostupnosti našej Stránky z dôvodu údržby alebo akýchkoľvek udalostí, ktoré sú mimo našej primeranej kontroly. Vzhľadom na oprávnené záujmy Používateľov, a ak to bude možné na základe relevantných faktorov (ako napríklad bezpečnosti Stránky), budeme sa snažiť:
- informovať ťa o plánovaných alebo existujúcich obmedzeniach dostupnosti,
- naplánovať odstávky mimo hodín intenzívneho používania, a
- obmedziť nefunkčnosť Stránky z dôvodu pravidelnej údržby na primeraný čas zodpovedajúci trhovým štandardom.
19 Za čo zodpovedáš ty a za čo my
Za čo zodpovedáš ty. Pri používaní našej Stránky a služieb zodpovedáš za:
- svoj Obsah a všetky činnosti na Stránke, ktoré sa uskutočňujú v rámci tvojho Účtu,
- všetky tebou inzerované, predané a prevedené Kúsky na Kupujúcich (vrátane všetkých vyhlásení, ktoré o Kúskoch urobíš),
- uverejnené hodnotenia, a
- všetky spory vyplývajúce z tvojich činností.
Dane. Nenesieme zodpovednosť za akékoľvek daňové povinnosti ani za povinnosť podávať výkazy, ktoré by sa na teba mohli vzťahovať z dôvodu tvojich aktivít na Stránke.
Poskytovateľ hostingových služieb. Keďže tebe a ostatným Používateľom poskytujeme Hostingové služby, nevykonávame všeobecné monitorovanie Obsahu alebo Kúskov inzerovaných na Stránke. Pokiaľ to zákon umožňuje, nenesieme voči tebe žiadnu zodpovednosť za akúkoľvek stratu alebo škodu, ktorú utrpíš a ktorá súvisí s Transakciou, okrem prípadov, keď sa na ňu výslovne vzťahuje služba Ochrana kupujúceho, naše záväzky v týchto Podmienkach alebo naše zákonné povinnosti.
20 Spôsob riešenia sporov
Spory medzi tebou a nami. Ak sa nám nepodarí vyriešiť spor, ktorý si vzniesol/la prostredníctvom nášho formulára na riešenie sporov, alebo ak nie si spokojný/á s výsledkom, môžeš k jeho vyriešeniu dospieť prostredníctvom centra Európskej komisie pre riešenie sporov online, alebo sa obrátiť na vnútroštátne spotrebiteľské orgány vo veci služieb alternatívneho riešenia sporov tu. Ak máš s nami spor, môžeš tiež podať žalobu na súd v mieste svojho bydliska (obvyklého pobytu).
Rozhodné právo. Tieto Podmienky sa riadia vnútroštátnymi zákonmi krajiny, v ktorej žiješ (tvojho obvyklého bydliska).
21 Záverečné veci, ktoré potrebuješ vedieť
Aktualizácie týchto Podmienok. Je možné, že v budúcnosti budeme potrebovať tieto Podmienky aktualizovať. V závislosti od typu zmeny ťa budeme informovať podľa toho, ako je uvedené v tabuľke nižšie:
Vykonávaná zmena |
Kedy ti to oznámime |
Je niečo, čo musíš urobiť? |
Malé redakčné úpravy (napríklad oprava pravopisnej chyby) |
Aktualizácie vykonáme a ty si ich môžeš pozrieť, kedykoľvek budeš chcieť |
Nie! |
Zmena, ktorej cieľom je vyriešenie bezpečnostného problému alebo zabránenie škodám či zneužitiu |
30 dní vopred, okrem prípadov, keď to nie je možné z bezpečnostných dôvodov |
Nie! |
Pridanie nových služieb alebo nových funkcií a vylepšení existujúcich Služieb (bez vplyvu na prebiehajúce transakcie ani negatívneho vplyvu na Služby, ktoré využívaš) |
30 dní vopred |
Nie! |
Akákoľvek iná zmena týchto Podmienok |
30 dní vopred |
Svoj súhlas s novým znením Podmienok vyjadríš kliknutím na tlačidlo „prijať“, a to do 30 dní od prijatia nášho oznámenia. Ak s novým znením Podmienok nesúhlasíš, stále môžeš: bezplatne zrušiť svoj Účet, kontaktovať Zákaznícku podporu, stiahnuť svoje osobné údaje, dokončiť Prevod na účet. |
Tieto zmeny sa nebudú uplatňovať so spätnou platnosťou a nebudú mať vplyv na žiadne Transakcie, ktoré si už na Stránke uskutočnil/a.
Ak so zmenou nesúhlasíš. Ak so zmenami, ktoré sme v týchto Podmienkach vykonali, nesúhlasíš, po dokončení všetkých prebiehajúcich Transakcií môžeš náš vzťah bezplatne ukončiť.
Postúpenie. Naše práva a povinnosti vyplývajúce z týchto Podmienok môžeme previesť na inú organizáciu, budeme ťa však o tom informovať 30 dní vopred. Ak s tým nesúhlasíš, môžeš tieto Podmienky okamžite ukončiť zrušením svojho Účtu. Svoje práva a povinnosti vyplývajúce z týchto Podmienok nesmieš previesť na inú osobu.
Žiadne partnerstvo. Tieto Podmienky nevytvárajú medzi tebou a nami partnerský ani sprostredkovateľský vzťah. Ani jeden z nás nemá právo uzatvárať zmluvy v mene toho druhého ani druhého akokoľvek právne zaväzovať.
Oddeliteľnosť. Ak súd alebo príslušný orgán rozhodne, že niektorá časť týchto Podmienok je nezákonná, ostatné časti zostávajú plne platné a účinné.
Nová verzia platná od 29-01-2024 - Slovensko